Korel Kubilay

Teknede kadın uğursuzluktur, diyenlere!

En iyi arkadaşım, teknesi olan arkadaşım.

21 Nisan 2016

Gina ile bu yılın en uzun ayrılığını yaşadık. Tam tamına iki ay. Kuntay yine arada bir geldi gitti, yapılması gereken işlerini halletti, ama ben hiç gelemedim. Hem kara hayatının telaşından, hem de bazı sağlık sorunlarından dolayı ne gelebildim, ne de yazabildim.

Ama artık buradayım: Denizin üstünde, Gina’da.

Hem sezona hazırlık, hem de kışın yapılan tadilattan dolayı biriken işler beni bekliyordu. Herkes kendine ait görevin başında. Yaklaşık yirmi gündür teknedeyiz ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Sabah sekiz – akşam altı aktif bir şekilde çalışıyoruz. Ben ambarların düzenlenmesi, kabinlerin temizliği, mutfak düzenlemesi, teknede fazla ne varsa onları(incik boncuk) ayıklama ve def etme, kromları parlatma, vardavela tellerini kasma, güverte temizliği vs.

DCIM100GOPROG0691031.

Kuntay da elektrik-elektronik işleri, direğe tırmanma, havuzluk ambarların ve halatların düzenlenmesi gibi daha aklıma adı gelmeyen bir dünya iş.

Biz böyle Kuntay’ımla tam gaz çalışırken, sevgili dostumuz Mete geliverdi demirlediğimiz koya, Bavaria 43 Little Magic ile. Onlar da şehir karmaşasından uzaklaşmak için gelmişler teknelerine. En güzel bahar sezonunu kaçırmamak için. Almışlar kumanyalarını, doldurmuşlar sularını atıverdiler demirlerini sancağımıza. Onların da gelmesiyle birlikte hava durumuna bakılıp hemen yapıldı program. Biz de bahaneyle kıpırdamış olduk olduğumuz yerden. Ertesi günün öğlen vakti, şahane yelken rüzgarını da yakalayınca orsa seyiri ve tramolalarla ufak bir tırmanış yaparak Gökova Körfezi’nin Tuzla koyuna attık kendimizi. Sezon öncesi olduğu için fazla tekne yok ortalıkta ve tüm koylar bizim. Herkes beğendiği koya demir atabilme lüksüne sahip.

Çift tekne olunca tabii, herkes kendi teknesinde. Kimse kimseye yük olmadan, sadece birlikte olmak istediğimiz zamanlar teknelerimizde birbirimizi ağırlayıp vakit geçiriyoruz. Hele bir de komşu teknede anlaşabildiğim hemcinsim varsa, demeyin keyfime. Tavla oynuyoruz, birlikte yemek pişirip yiyoruz, sohbet ediyoruz, gün batımını izliyoruz ve sonunda herkes kendi teknesine dönüyor.

Yüzen evine. Biz yine işimize gücümüze bakıyoruz, hem de kısa süreli molalarımızı vererek tatilimizi yapıyoruz bu eşsiz Gökova Körfezinde sevgili komşumuz Mete ve Ceylan ile.

Hani hep denir ya ‘’En iyi tekne, arkadaşımın teknesi’’ diye. Hayır! ‘’ En iyi arkadaşım, teknesi olan arkadaşım.’’

Teşekkürler Little Magic. İyi ki geldiniz de, biz de sizinle birlikte biraz soluklanabildik.